En förmiddag med ull

Nåltovning med tomte-tema.

Torsdagen den 16 november träffades 8 medlemmar  i föreningslokalen för att tova med ull. Den här gången var det nåltovning som gällde. Det som behövs är kardad ull i olika färger, en mjuk nåltovningsplatta och nåltovningsnålar.
Ledare för kursen var Karin Hjort. Karin visade  ett  par mycket fina tomtar och talade om att uppgiften för dagen var att åstadkomma en tomte. Innan deltagarna började rådde stor tvekan. Hur skulle  det här gå till och med bara 3 timmar till förfogande. Resultatet blev suveränt! Alla hade lyckats! Det återstod bara att kanske dekorera tomtarna litet mera, när man kom hem. Fikapausen blev kort!
Tack Karin for att du ställde upp!

50 000 starka skäl att bli medlem

Bli medlem!